Gözden kaçırmayın
Otizm Eylem Planı İl İzleme Komisyonu ToplandıAKSARAY’DA 5 JEOTERMAL KAYNAK ARAMA SAHASI İHALEYE ÇIKARILDI
Aksaray’da enerji ve yatırım alanında önemli bir gelişme daha yaşandı. Resmi Gazete’de yayımlanan ilana göre, Aksaray İl Özel İdaresi İl Encümeni Başkanlığı tarafından Merkez ve Gülağaç ilçelerinde bulunan 5 ayrı jeotermal kaynak arama sahası ihale yoluyla yatırımcılara açılıyor.
Açık teklif usulüyle gerçekleştirilecek ihaleler sonucunda sahalar için 3 yıl süreli jeotermal kaynak arama ruhsatı verilecek. Büyüklükleri 350,35 hektar ile 4 bin 952,98 hektar arasında değişen sahalar için belirlenen muhammen bedeller 387 bin 750 lira ile 1 milyon 606 bin 700 lira arasında değişirken, geçici teminat bedelleri ise 11 bin 633 liradan başlayıp 48 bin 201 liraya kadar çıkıyor.
Söz konusu ihaleler, 18 Haziran Perşembe günü saat 11.00’de Aksaray İl Özel İdaresi toplantı salonunda gerçekleştirilecek. ARAŞTIRMA İÇİN 3 YILLIK SÜRELİ VERİLECEK OLAN ALAN JEO TERMAL SU ÜRETİM ÇIKTIĞINDA 30 YILLIK SÖZLEŞMEYLE DEVAM EDEBİLECEK

Jeotermal kaynak potansiyelinin değerlendirilmesi açısından büyük önem taşıyan bu adımın, bölge ekonomisine ve istihdama katkı sağlaması bekleniyor. Son dönemde yatırım, üretim ve enerji alanlarında dikkat çeken gelişmeler yaşayan Aksaray’da, yeni jeotermal arama sahalarının yatırımcılara açılması kentteki kalkınma hamlelerine yeni bir ivme kazandıracak.
Özellikle Aksaray Valisi Murat Duru döneminde hız kazanan yatırım ve kalkınma çalışmalarının, enerji sektöründeki bu yeni girişimlerle daha da güçlenmesi bekleniyor. Jeotermal kaynakların tespit edilmesi halinde hem enerji üretimi hem de tarımsal ve turizm amaçlı kullanım alanlarında önemli fırsatlar ortaya çıkabilecek.
Aksaray, sahip olduğu doğal kaynak potansiyelini ekonomiye kazandırma hedefi doğrultusunda yeni yatırımlarla büyümeyi sürdürüyor.












Yorumlar
Yorum Yap